Friday, April 22, 2011

asbab limaza la uhibbu...

tjok je dlm arab..ayat dlm mlayu ar..kang,xpasal2 ade yg kutuk coz plek ayatnye..haha..hah..kli ni,nk cakap sal sebab2 knape x suke..
***ak xske nk tgok tv n bce paper sangat..klu ade pon,ckit2 je..xpon,,bnde2 yg menarik..sebabnye:
  • banyak sal politik
  • sume politik 2 banyak mengarut walaupun ade gak kot kebaikannye(mlsla nk pk)
  • aurat terdedah sane sini..(kebanyakannye pmpn.ape nak jadi ni..ak sebagai muslimah ckup sedih ngan keadaan mereka yang kurang memahami apa itu ISLAM yang sebenar.ni yang ak nak bebel ni!ye la..da tau pmpn,jge r kecantikan 2.itu sume untuk suami kite akan datang.tapi,klu korang da tunjuk kat sume org badan yang korang anggap cantik untuk dipandang oleh yang bukn mahram,ape lagi yang tinggal kat suami korang nanti?tinggal sisa2 je an?cian kat diorang t.kalau bole,xyala ade cite2 nak jadi penyanyi ke,pelakon ke,perempuan tepi jalan ke..sume sia2 belaka.(Usamah bin Zaid menceritakan, bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Aku berdiri di atas syurga, kebanyakan yang masuk ke dalamnya adalah golongan miskin dan orang kaya tertahan di luar pintu syurga kerana dihisab. Selain daripada itu ahli neraka diperintahkan masuk ke dalam neraka, dan aku berdiri di atas pintu neraka, ku lihat kebanyakan yang masuk ke dalam neraka adalah perempuan.")..wahai muslimah sekalian..sedarlah 
  • ade gak pasal masalah sosial antare laki ngan pmpn..wat perkare sumbang mahram,d sane sini..tau plak mlu ble da msuk paper n tv uh..ngan Allah x malu ke wahai insan..
  • gosip plak bersepah2 pasal artis ni..(sesungguhnya gosip itu bisikan syaitan..)
*yang pasti,ak ske nak kate,banyak menipu n memalukan aje kt tv n paper 2 sume,tapi kalau x usha paper n  tv ni,,org kate dok bawah tempurung plak da..so,,dengan rase sukerela(kadang2la)tengok je ler~
banyak je agi kot...tapi,mls plak nak taip..haha

1 comment:

husna assaedah said...

pos yg sgt membina dari sebelum nie..humm..keep wrting~~