Wednesday, March 16, 2011

kem sahabat masjid!!

huhu..bersyukur ke hadrat illahi,kerana dengan nikmat sihat dan masa lapang yang telah dikurniakan,aku telah berjaya menghabiskan aktiviti semasa berada di kem sahabat masjid yang dijalankan pada 14,15 dan 16/3 tadi..bersyukur juga kerana kami dapat menjalankan aktiviti yang telah dirancangkan walaupun cuaca tidak menentu..semoga segala yang dilakukan,akan mendapat berkat~..macam2 aktiviti yang dijalankan sepanjang kami di masjid ma'amuriah sungai besar dan di sg kelah,perak.

haha,da rosak da kertasnye,coznye p men lipat2 pas2 sumbat dalam poket beg..haha
tyme ari 1st 2,ak dapat r kenal2 ngan dak2 lain..aktiviti ni sume orang tau pe nmenye..pecah bendungan..haha..nme cam nk wat xtiviti pe je..rupe2nye,ice breaking r..aktiviti yang lain macam bese r..
tajuk ceramah:ciri2 pemudi yang disebut dalam al-Quran
khusyuk dengar tazkirah dri ustaz nizam..
ari 2nd,kitorang ade xtiviti dekat sg kelah,perak..seronok!dapat main air dalam kolam air panas,masak telur,main gelungsur dekat tempat air terjun gunung..
baru nak masuk ke dalam  hot spring,sg kelah..
ni peta dye..kire petunjuk nak g tempat kat dalam 2 ar..sempat agi dorang ni posing..lagi2,c aja ni..xbole bla..haha
1st place yg kitorang singgah b4 smpi kat tempat berkumpul
ni ar bndenye...memang agak panasla..suhu xtau bape coz xde plak dye tulis kat cni..
ha,blakang 2 ar tmpatnye(kolam air terjun gunung)..tpi pic yg gelongsor 2 xmasuk plak dah..haha..
lme gle kitorang berendam dalam air ni..dalam 1jam setengah ar gak..pas2,kitorang kne berkumpul dekat tmpt berkumpul 2 coz kitorang ade xtvt xplorace..agak bez r..xde plak nk bawak kmere tyme lari uh..tkot t nk msok dalam air an..huhu..sumenye ade 5 checkpoint..1st,pusingan 8,2nd kolam air terjun gunung,3rd egg boiling,4th kolam 
hah,da abes sume xtiviti kat cne,kitorang pon balik ar..dalam pukul 4.30 kitorang gerak then smpi kol 6.30..memang penat gle r..(act ni pic tyme nk g)

malam 2,kitorang ade wat persembahan,tpi,knape la blog ni xleh nk upload vdeo...plek ak!..geram jer!baru nk tunjuk pemenang persembahan..haha..kitorang dapat mkn bbq malam uh..coz kenyang,nk start xtvti 2 pon cm mls..haha..
tinggal mun sorang je yg makan..haha..coz kitorang da kmas..yang dye ni dok melantak kerang..tgok 2,sepinggan..tapi,dye share ngan k.dijah..
3rd day,xde wat aktiviti sangat pon..mkn breakfast pgi 2,mang banyak r..da r mkn dalam talam,2 ok agi..masalahnye,sampai 3 kali tmbah..ustaz 2 yg letak..kitorang pon,mkn je r..tpi,ak x..coz da xmuat n xlarat nk makan..haha..
ceramah pagi,tajuk:resolusi muslimah dari ustazah rahmah..bez2!
ni tengah wat xtvti kumpulan ckit..eh,x..kitorang kne dduk dalam kumpulan je..
ok..abes suda..penyaapaian adiah untuk sume sahabat yang terlibat..alhamdulillah,dapat sejadah..
sesi bergambar bersama penghulu kg pancang bedena n ajk yg terlibat
ni pic tyme b4 masuk dekat sg kelah uh..warne warni..cam bendera sekangor..haha..
*semoga persahabatan yang kita jalinkan semasa berada di kem sahabat masjid 2 dapat dikekalkan sehingga akhir hayat..semoga kita sama2 menjadi muslimah sejati yang bijak dalam menjaga maruah diri dan menjaga identiti diri..insyaallah,amin~..(bawah ni,lagu tema nye)

2 comments: