Tuesday, April 26, 2011

fakkir bil akli

semakin lama nisa duduk dan tidak berbuat ape2 di rumah ni,semakin banyak bnde yang nisa fikirkan dan sepatutnye dilafazkan perkataan syukur..sumenye berunsurkan kehidupan kita..
  • syukur kerana diri ini dididik dengan Islam sejak kecil lagi..pernahkah anda fikirkan?
  • syukur kerana diri ini diciptakan sebagai muslimah.Kerana wanita itu amat dipelihara daripada setiap perkara(mksd disini,buknla wanita sahaja yang dijaga,tetapi,selalu diperkatakan martabat seorang wanita itu lebih tinggi sekiranya ia dipelihara dengan baik dan sempurna)..pernahkah anda terfikir wahai saudariku?
  • syukur kerana diri ini telah menjumpai sahabat yang amat baik dan memahami antara satu sama lain..pernahkah anda fikirkan?
  • syukur kerana dapat menetap di dunia yang indah dan dapat tinggal di Malaysia yang aman ini(walaupun sekarang ni memang sukar nk kate keadaannye mcmmne)
  • syukur kerana diberikan peluang untuk berubah setelah berbagai2 perkara yang tidak baik telah dilakukan sebelum ini..pernahkah anda fikirkan?
  • syukur kerana masih diberi peluang untuk berfikir tentang ini..adakah anda sudah bersyukur?
sememangnye,banyak perkara yang nisa fikirkan tentang kehidupan ini,tetapi,rsenye xperlula ditaip semuanya..semua kesalahan harap dimaafi..same2lah kite berfikir sejenak wahai sahabat2ku..

3 comments:

funny_hani93 said...

"manusia mmg xkn prnh rasa puas"
ada jugk btolnya frasa tu...
kdg2 tgk sekeliling mcm2 dh b'laku..
patutla org suka kata,,selalulah muhasbh diri..
masih bnyk lg yg kita xsedar..
semua tu nikmat dr Allah.
~smoga kita t'golong dlm golongn yg selalu b'syukur,ya ukti..amin..

funny_hani93 said...
This comment has been removed by the author.
funny_hani93 said...
This comment has been removed by the author.